[pso] Răspuns: Răspuns: [USB core]Intervalul intre doua USB frame-uri

Alex Stefan alexandru.stefan at cti.pub.ro
Tue Jul 5 14:06:07 EEST 2011

Matei ŢENE <matei.tene at ...> writes:

> Salut!
>
> Nu vad o solutie simpla pentru ceea ce vrei sa faci. Desi nu-l cunosc,
banuiesc ca e un motiv bun pentru care
> pregatirea unui miniframe USB dureaza 125 us.
> S-ar putea sa fii nevoit sa schimbi abordarea.
>
> Incearca cu Synchronous sau Asynchronous Bit Banging, care folosesc 4 din cei
8 biti CBUS:
> http://www.ftdichip.com/Support/Documents/AppNotes/AN_232R-
01_Bit_Bang_Mode_Available_For_FT232R_and_Ft245R.pdf
> Application note-ul mentioneaza  limitarea de care te-ai lovit pentru CBUS Bit
Banging.

Din pacate, desi nu e f clar explicat acolo, bitbanging-ul mai rapid implementat
de FTDI nu functioneaza decat pe BUS-ul "principal", nu pe CBUS. Doar acolo poti
trimite un sir de masti de biti pentru ca mai apoi chip-ul FTDI sa seteze pinii
la intervalul setat cu baud rate. Cred ca limitarea era cunoscuta la realizarea
placii, dar nu s-a gandit cineva ca ar putea interveni o penalizare atat de
drastica.

> Eu unul tot cu placa de PM as cauta sa rezolv problema:
> Daca as putea face configurarile ca sa pot avea 2 slaves pe magistrala SPI, as
pune firmware-ul pe cardul SD
> si as face operatiile astfel:
> Bucata firmware de pe SD --SPI--> Buffer Atmega --SPI--> Device
>
> Altfel, daca ai o placa video Intel, poti sa scoti prin portul VGA o interfata
I2C (two-wire interface):
> http://www.paintyourdragon.com/?p=43
> Pe Linux ai pachetul i2c-tools. Acesta contine modulul i2c-dev, care-ti
creeaza un fisier in /dev pt
> fiecare magistrala I2C disponibila in sistem, inclusiv cea VGA DDC.
> Cu putina programare, o sa obtii o configuratie de genul:
> PC --I2C--> Atmega --UART si SPI --> Device.
> E adevarat, de data asta esti limitat la viteza magistralei I2C .. dar oricum
e mai bine decat ce ai acum.

Multumesc mult de idei Matei, toate sunt foarte creative, din pacate totul este
oarecum 'industrializat', in sensul ca nu ar fi practic sa se replice placa de
la PM (oricat de mult ar merita-o :) ) doar pentru a face un SPI.

In conditiile in care sunt acum, speram doar la o solutie in kernel-ul linux
prin accelerarea frame-urilor. Era un long-shot, dar merita incercat.

Solutia finala va fi probabil refacerea schemei si in final a placutelor.

Mersi,
Alex