[pso] [Tema4][lin] Accesarea inode-urilor

Claudiu Mihail claudiu.bogdan.mihail at gmail.com
Mon Apr 25 18:14:34 EEST 2011

Salut,

Am cateva nelamuriri in legatura cu modul de accesare al inode-urilor. De
exemplu in pitix_iget(struct super_block *sb, unsigned long ino) pentru a
putea citi un inode arbitrar ar trebui intai sa calculez (pe baza marimii
blocului, a marimii structurii inode si a parametrului ino) in ce bloc
rezida si pe urma sa citesc acel bloc cu sb_bread. Dar din ce am inteles un
inode poate fi impartit pe doua bloc-uri consecutive. Exista vreo metoda
prin care pot citi doua blocuri consecutive in memorie? Pentru ca pe urma sa
pot sa fac ceva de genul

// extract disk inode
pi = ((struct pitix_inode *) bh->b_data) + ino;

si sa iau direct inode-ul? Mi se pare putin dubios sa citesc de doua ori cu
sb_bread si pe urma fac memcpy ca sa unesc cele doua parti ale inode-ului.
Daca nu dubios cel putin error prone. Orice sugestie este apreciata.

Claudiu