[pso] Similaritate BIO <-> IRP

Razvan Deaconescu razvan.deaconescu at cs.pub.ro
Mon Apr 18 22:58:53 EEST 2011

On 04/18/2011 09:01 PM, Cristian Dinu wrote:
> Nu are neapărat legătură cu tema, dar tot lucrând cu BIO-uri, n-am putut să nu
> observ o asemănare frapantă a acestora, cel puțin la nivelul la care lucrăm noi,
> cu IRP-urile din Windows. Sunt BIO-urile din Linux într-adevăr similare ca
> funcționare (și inspirate, bănuiesc, tot din VMS), sau asemănarea este doar
> superficială?

Sunt similare și e normal să fie așa. Subsistemul de I/O este construit
la Windows (I/O manager) în jurul IRP-urilor, iar în Linux (block I/O
layer) în jurul bio-urilor.

Ca unități de bază de încapsulare a informației pentru dispozitivele
bloc, IRP-urile și bio-urile vor deține (încapsulate ca structuri)
câmpuri similare (vezi tipul operației și buffer-ul asociat) și vor fi
transmise ca argumente unor funcții similare (vezi
submit_bio/IoCallDriver și așteptarea încheierii opearației).

Răzvan