[pso] [Comilare/Instalare Kernel]

Octavian Voicu octavian.voicu at gmail.com
Tue May 18 10:45:03 EEST 2010

2010/5/18 Dragos Tarcatu <tarcatu_dragosh at yahoo.com>:
> Nu cred ca am fost suficient de clar mai devreme asa ca revin cu niste
> explicatii suplimentare. Fisierul /boot/grub/grub.cfg este, dupa cum spunea
> si Octavian generat pe baza unor template-uri, motiv pentru care nu este
> recomandata modificarea directa a acestuia (sper sa nu fi sugerat asta in
> mail-ul anterior).

Aveam pregatit reply-ul cu quote "# DO NOT EDIT THIS FILE" :P

> Cu toate acestea daca analizezi sectiunile lui iti poti
> da seama unde anume trebuie sa inserezi intrari custom pentru bootoader:

Fiserele acelea de config sunt gandite astfel incat sa nu necesite
editare si includ si documentatie (/etc/grub.d/README). Se poate
configura outputul folosind /etc/default/grub (optiunea default,
timeout-uri, parametrii suplimentari in linia de comanda etc)

De obicei sunt de ajuns. Se poate adauga output custom in fisierul de
config grub, creand un nou fisier de configurare care sa genereze
acest output. De exemplu:

Se creeaza fisierul /etc/grub.d/10_my_linux cu acest continut:
#!/bin/sh

cat << EOF
menuentry 'My Custom Entry' ... {
}
EOF

Apoi se activeaza configul: sudo chmod +x /etc/grub.d/10_my_linux
Si se actualizeaza fisierul grub.cfg: sudo update-grub

Pentru a intelege formatul fisierului, asa cum zicea si Dragos se
poate vedea fisierul /boot/grub/grub.cfg.

Octavian