[pso] sizeof(superblock)

Alexandru Juncu alexandrujuncu at gmail.com
Thu May 13 23:48:04 EEST 2010

Pornind de la enunțul temei 4, am o nelămurire (and my google searched
didn't get me far...)

Stack trace for my questions:
De ce este specificat la sistemul de fișisre că superblockul are 4096B
pe când restul bucăților sunt specificate în blocksize?

Ok. mărimea unui block este specificată în superblock, dar... asta
înseamnă că superblock-ul nu este UN block? Adică sizeof(superblock)
!= sizeof(block)...

Dacă nu este un block, cât e? Depinde e sistemul de fișiere sau e ceva
standard pentru toate sistemele de fișiere?

Este 4096B întotdeauna? Dacă nu e o dimensiune fixă, cum voi știi,
atunci când citesc o partiție căreia nu îi știu tipul fs-ului (la
mount pot să nu îi dau -t) să citesc tot superblocul încât să știu tot
ce mă interesează despre partiție? Trebuie neapărat să știu ce fs
montez și, mai exact, ce mărime are superblock-ul?  (question loop
detected)

Mulțumesc.

--
Alex Juncu