[pso] Laborator 6

Drutu Bogdan bogdandrutu at gmail.com
Wed Mar 31 14:45:35 EEST 2010

Un lucru negativ la parcurgerea laboratorului este acela ca se vorbeste de
portul Serial Com1 si de multe ori i se zice paralel, revine iar serial, e
cam ambiguitate pe acolo:

Următorul exemplu realizează aceste operații pentru *portul serial COM1*:

#include <linux/interrupt.h>

#define MY_BASEPORT 0x3F8
#define MY_IRQ 4

struct my_device_data *my_data;
int err;

if ((err = request_irq(MY_IRQ, my_handler, IRQF_SAMPLE_RANDOM | IRQF_SHARED,
                      "com1", my_data))) {
   /* handle error*/
   return err;
}
După cum se poate observa, IRQ-ul pentru *portul serial COM1* este 4, care
este folosit în mod partajat (IRQF_SHARED), iar kernel-ul este informat că
poate folosi întreruperile apărute ca sursă de entropie
(IRQF_SAMPLE_RANDOM).

Atenție! La cererea unei întreruperi partajate (IRQF_SHARED) cu request_irq,
argumentul dev_id nu poate fi NULL.

Pentru eliberarea întreruperii asociate *portului paralel* se va executa
următoarea secvență:
free_irq(MY_IRQ, my_data);

Bogdan.