[pso] Tema 3 - Software RAID

Răzvan Deaconescu razvan.deaconescu at cs.pub.ro
Wed Apr 28 00:43:39 EEST 2010

Quoting Razvan Deaconescu <razvan.deaconescu at cs.pub.ro>:
> Salut!
>
> A fost publicat enuntul temei 3 - Software RAID[1]. Am creat o pagina de
> tip FAQ unde vor fi colectate intrebarile frecvente[2].
>
> Testele vor aparea in decursul urmatoarelor zile.

Au fost publicate testele pentru Windows[3]. Temele 3 rezolvate pe
Windows pot fi uploadate pentru corectare prin intermediul interfetei
vmchecker[4].

Pentru verificarea pas cu pas a temei, recomand urmatoarele:
* comentarea suitelor de teste avansate din cadrul functiei main din
test.c (adica incepeti pas cu pas)
* folosirea macro-urilor DEBUG si INTERNAL_TESTING pentru informatii
suplimentare, respectiv folosirea de teste simple si deterministe

Recomand sa incepeti rezolvarea temei 3 pe Windows. API-ul necesar
este mai simplu de folosit si inteles. Pe Linux veti avea mai mult de
cap cu bio-uri, __bio_kmap_*, workqueues, bi_endio.

Conceptual, tema se rezolva destul de usor. Aveti, insa, grija la
urmatoarele aspecte:
* software engineering: modul in care va organizati codul, functiile
si structurile
* matematica dispunerii sectoarelor si a valorilor CRC aferente
* depanarea modului; este posibil sa gasiti utila o functie de dump
(in hexa) a valorilor dintr-un buffer pentru a compara cu valorile
dorite

Razvan

[3] http://elf.cs.pub.ro/so2/wiki/teme/tema3#testare
[4] http://elf.cs.pub.ro/so2/wiki/resurse/trimitere-teme