[pso] read_lock_bh

Razvan Deaconescu razvan.deaconescu at cs.pub.ro
Thu Jun 4 11:00:33 EEST 2009

On Thu, 2009-06-04 at 10:39 +0300, Matei Gruber wrote:
> Pentru sincronizarea intre context proces si un hook netfilter, ce
> primitive trebuie folosite, si de ce? Am observat in diverse module
> din source tree, in hookurile netfilter se apeleaza _lock_bh. Este
> corect sa sincronizez cu _lock in context process si _lock_bh in hook,
> sau threbuie lock_bh in ambele?

In context proces trebuie apelat neaparat _lock_bh, daca apelezi _lock
(fara _bh) atunci nu se dezactiveaza bottom half-urile, drept pentru
care poti ajunge la deadlock (se apeleaza _lock in context proces, se
planifica un bottom half, bottom half-ul face un _lock si face
busy-waiting in context amanabil ... not good).

In hook-uri e suficient sa apelezi _lock, fara _bh. Nu ai de ce sa
dezactivezi bottom half-urile cand lucrezi intr-un alt bottom half.

believed to be clean.