[pso] [tema4]probleme buffere

Octavian Voicu octavian.voicu at gmail.com
Tue Jun 2 23:37:48 EEST 2009

2009/6/2 Sandu Popa Marius <sandupopamarius at gmail.com>

> Am probleme cu scriere superblock-ului pe disk si a celor 2 blocuri cu
> hartile de biti.
> In memorie totul e ok dar,  la umount lucrurile se strica si nu-mi dau
> seama de ce. "brelse" pt blocurile de mai sus fac numai in put_super, iar pe
> parcurs le marchez ca dirty.

Dupa ce faci un sb_set_blocksize, orice buffer_head obtinut cu sb_bread
inainte de sb_set_blocksize n-o sa fie scris pe disc daca dai doar
mark_buffer_dirty si brelse. Mai mult, nici macar n-o sa mai fie mapat (ceea
ce e logic pentru ca daca schimbi block size-ul nu mai corespund maparile pe
cazul general.

Eu am facut un map_bh(sb_bh, sb, 0) imediat dupa sb_set_blocksize, cand
setez blocksize-ul la valoarea din superblockul citit. Totusi, chiar daca
acum e mapat nu este de ajuns un mark_buffer_dirty, nu stiu exact motivul.
La mine a mers cu sync_dirty_buffer(sb_bh) si apoi brelse(sb_bh).

Cat despre bitmaps, daca nu mai dai alte sb_set_blocksize (nu prea ai de ce
oricum) n-ar trebui sa fie probleme.

--
Octavian Voicu