[pso] logging in kernel space

Razvan Deaconescu razvan.deaconescu at cs.pub.ro
Mon Jun 1 15:20:12 EEST 2009

On Mon, 2009-06-01 at 14:33 +0300, Bogdan Tenea wrote:
> As avea nevoie sa creez mai multe surse de logging, sa trimit tot in
> kern.log nu ma ajuta foarte mult. Ramane cel mai safe sa scriu direct
> in fisiere?

In general nu este indicat sa scrii direct in fisiere. E nevoie sa
folosesti wrappere peste apeluri de sistem in cadrul nucleului.

Cel mai bine este, din cunostintele mele, sa folosesti modelul klogd:
* scrii din kernel-space mesaje in /proc[1]
* folosesti un daemon/proces in user-space care citeste mesajele din
fisierele din /proc (eventual folosind un select) si le stocheaza in
niste fisiere specializate

Alternativ, poti folosi socketi netlink[2].

Razvan

[1] http://www.faqs.org/docs/kernel/x716.html
[2] http://www.linuxjournal.com/article/7356