[pso] [tema2] Sincronizare

Razvan Deaconescu razvan.deaconescu at cs.pub.ro
Wed Apr 8 11:40:30 EEST 2009

On Wed, 2009-04-08 at 11:04 +0300, Cristian Sandescu wrote:
> Salutare,
>

> Imi pun problema daca este necesara sincronizarea accesului la
> bufferele kernel cu un spinlock ceva.
>
> Teoretic nu ar trebui sa existe instructiuni care sa modifice acelasi
> index din buffer, deci nu ar fi nevoie (avand in vedere ca intrarea in
> rutinele de r/w se face secvential).

In general depinde de implementare. Recomandam folosirea unui semafor
pentru accesul exclusiv la rutina de read si write (un singur proces are
acces). Buffer-ele kernel vor fi, astfel, accesate din rutinele
respective de un singur proces si din ISR. Primitivele de acces exclusiv
pot fi evitate prin folosirea de variabile atomice.