[pso] [off topic] Nelamurire legata de cache pentru file system

Cosmin Ratiu cosminratiu at gmail.com
Wed Oct 29 00:46:34 EET 2008

2008/10/29 Alexandru Radovici <msg4alex at gmail.com>

> Buna ziua,
>
>    am o mica nelamurire legata de modul de realizare al cache-ului pentru
> sistemul de fisiere. Cine se ocupa de cacheing? Driver-ul sistemului de
> fisiere (pentru fat modulul de fapt, pentru ext 3 modulul de ext3), VFS-ul
> sau alt modul plasat peste acesta?
>
>   Multumesc.
>   Alexandru

Salut Alex,

Din cate stiu eu, sistemul de caching (cred ca te referi de fapt buffer
cache) e un subsistem separat, care sta intre VFS si nivelul de block
device-uri.
Ordinea (privita de "sus", dinspre user) este urmatoarea. Ce e marcat cu (*)
sunt modulele pe care de obicei le implementam noi.

System calls <---> VFS <---> Sistem de fisiere (*) <---> Buffer cache <--->
Block layer <---> Driver device (*) <---> Hardware.

Sper ca am raspuns la intrebare,
Cosmin.