[pso] [tema3] citirile pe a partitia de backup se fac doar cand prima are erori?

Lucian Adrian Grijincu lucian.grijincu at gmail.com
Thu May 15 03:08:32 EEST 2008

"Daca in cazul unei citiri, un sector al primei partitii detine date
corupte, se va citi sectorul de pe cea de-a doua partitie; in acelasi
timp se va corecta sectorul primei partitii. In cazul in care ambele
CRC-uri sunt gresite, se va returna un cod de eroare corespunzator."

din formularea asta înțeleg că ar trebui să fac citiri pe a doua
partiție doar când am erori de citire pe prima partiție.

mi se pare o abordare greșită: dacă mi se bușesc datele de pe partiția
a doua (aia de backup) înainte să se ducă alea de pe partiția
principală? La un moment dat o să se bușească și datele de pe prima
partiție. Când o să încerc să le restaurez cu copia din backup, o să
văd că n-am cu ce.

Întrucât în realitate device-urile astea sunt independente (două HDD
diferite, nu două partiții cum facem în tema asta) n-o să am un impact
mare de performantă daca de fiecare dată trimit cereri ambelor
partiții.
Dacă doar una dintre partiții e varză, o corectăm cu date din partiția
care are încă date corecte.

So, how is it?
--
Lucian, care acum se duce să se culce.