[pso] [Tema1] Ordine verificari

Alexandru-Mihai Carp carpalex at gmail.com
Fri Mar 28 17:26:14 EET 2008

Salut,

Exista vreo ordine care se impune pentru efectuarea verificarilor?
Eu am intalnit urmatoarele 2 situatii discutabile:

1. In testul "do_as_guest":
- User-ul "nobody" incearca sa monitorizeze un apel de sistem pentru
PID1, si evident, nu va reusi, eroarea fiind EPERM.
- User-ul "nobody" incearca sa opreasca monitorizarea apelului de sistem
pentru PID1 si nici acum nu va mai reusi.

In test, se asteapta o eroare de tip EPERM.
In implementarea mea, eu verific mai intai daca procesul respectiv este
monitorizat, si daca nu, nu trec mai departe. Deci eu voi intoarce EINVAL.

2. In testul cu "last_child":
Mie imi trece testul chiar daca nu am implementat inca demonitorizarea
automata a proceselor ce se termina, pentru ca:
- La REQUEST_STOP_MONITOR, eu verific mai intai daca pid-ul este valid,
cu get_task_by_pid()
- Astfel, imi va intoarce un task_struct NULL, deci nu trec mai departe
si intorc EINVAL.

Sa inteleg ca nu ar trebui sa verific daca este un pid valid, ci doar sa
caut daca exista in lista si sa-l scot daca da?
In acest caz, nu mai respect enuntul, pentru ca nu implementez
verificarea. In caz contrar, testul de last_child nu mai are nici o
relevanta.

Mersi,

Alex Carp