[pso] [T1] Monitorizarea procesului cu PID 0

Stefan Bucur stefan.bucur at gmail.com
Fri Mar 14 22:24:34 EET 2008

Salut!

In enuntul temei 1 se precizeaza ca daca la cererea de monitorizare se
furnizeaza PID-ul 0, atunci se vor monitoriza toate procesele. Mie imi
este neclara definitia lui 'toate':
 * toate, as in toate procesele existente in sistem in momentul
cererii de monitorizare (adica se mentine o lista de PID-uri explicite
- toate PID-urile din acel moment, si daca de exemplu apar noi procese
intre timp, acelea nu vor fi monitorizate). De asemenea, cererea de
oprire de monitorizare cu PID 0 ar curata toata lista asociata unui
syscall (indiferent daca a fost construita cu PID 0 sau PID cu PID),
iar cererea de oprire pt. un PID anume pur si simplu ar inlatura acel
PID explicit din lista.
 * toate, as in toate procesele existente la momentul apelului
fiecarui syscall (practic nu se tine nici o lista, ci doar un
indicator ca indiferent de PID, acel syscall va fi interceptat si
logat). Aici apar probleme legate de cum se implementeaza cererile de
inlaturare a monitorizarii: la o cerere cu PID 0 ar trebui sa mearga
numai cereri de oprire cu PID 0 (un PID explicit n-are sens), nu?

Care varianta este corecta? Mie ambele mi se par pertinente si cu
avantaje/dezavantaje.

Stefan Bucur