[pso] [T1] Un pic mai mult despre interceptarea apelurilor de sistem

Stefan Bucur stefan.bucur at gmail.com
Wed Mar 12 14:30:00 EET 2008

2008/3/11 Mircea Gherzan <mgherzan at anaconda.cs.pub.ro>:
> Octavian Purdila wrote:
>  > Nu stiu daca a fost abordarea cea mai fericita - poate ar trebui sa mai adaug
>  > un slide in care sa intru in detalii pentru cazurile astea speciale?
>
>  Eu cred ca da. Ar fi interesant sa fie prezentate la curs si cazurile
>  clone()/exec().

Subscriu! :) Stim ce se intampla dupa un clone() sau un exec() din
perspectiva unui proces in user space, insa ar fi instructiv sa vedem
si cum stau lucrurile in apelurile de sistem asociate. De exemplu mie
nu imi este foarte clar de ce interceptarea nu ar trebui sa
functioneze pentru apelul sys_execve() - din cat am buchisit prin
codul sursa, am inteles ca totusi functia se intoarce din executie
chiar si in cazul success (iar firul se rupe doar in userspace, pentru
ca sunt modificati registrii din pt_regs la noi valori).

Stefan Bucur