[pso] [T1]Cum previn descarcarea unui modul de kernel pe Linux?

Dragos Tatulea dragos.tatulea at gmail.com
Wed Mar 5 10:25:41 EET 2008

  Nu stiu daca exista o solutie standard legata de blocarea unload-ului pe
un modul (n-am citit man-ul rmmod-ului sau al modrobe). Cand se face unload
pe un modul se apeleaza syscall-ul
sys_delete_module<http://lxr.linux.no/#linux+v2.6.24.2/kernel/module.c#L659>,
ai putea sa suprascrii syscall-ul acesta cu unul prorpriu, in care sa
nu
permiti unload-ul. Un exemplu se poate gasi
aici<http://hunch.net/%7Ejl/linux/seal.html>. Suprascrierea unui apel
de sistem presupune vizibilitatea tabelei de
syscall-uri din afara kernelului, un caz destul de rar (se intampla numai pe
masina virtuala de pso pentru a usura imlementarea temei 1).

O alta solutie ar fi sa stergi rmmod si modprobe din sistem :P.