[pso] [tema5](linux) Eroare lock in handlerul timerului

Cosmin Ratiu cosminratiu at gmail.com
Thu Jun 5 20:24:23 EEST 2008

On Thu, Jun 5, 2008 at 8:05 PM, Traian Patrascu <patrascut at yahoo.com> wrote:

> Primesc acest warning doar prima data cand folosesc modulul. Dupa, pot sa-l
> folosesc oricat de mult sau sa-l scot si sa-l incarc de oricate ori vreau si
> nu mai primesc mesajul de mai jos. Lock-ul e facut cu spinlock-uri de tip
> read/write exact ca in exemplele din laborator. Am incercat si cu spinlock
> normal si tot nu scap de mesaj (in rest modulul se comporta normal). Gresesc
> ceva?
>
> =================================
> [ INFO: inconsistent lock state ]
> 2.6.24.2 #14
> [...]

Ce vrea sa zica warning-ul asta este ca nu folosesti corect spinlock-urile.
Daca vrei sa te sincronizezi intre context proces si context intrerupere
(hook-ul), in context proces trebuie sa dezactivezi intreruperile pe
procesorul local. Reciteste sectiunea de locking din laboratorul de
intreruperi sau ghidul lui Rusty (
http://www.kernel.org/pub/linux/kernel/people/rusty/kernel-locking/index.html).

Cosmin.