[pso] copiat, cumparat, vandut teme

Octavian Purdila tavi at cs.pub.ro
Wed Jul 2 20:55:53 EEST 2008

> Salutare,
>
> Caut persoane care sunt dispuse sa faca in aceasta saptamana tema 3 de la
> SPTR (comis-voiajorul cu algoritmi genetici) sau/si tema de semestru tot pt
> SPTR ( cea cu robotelul tot cu algoritmi genetici). Totul platit
> bineinteles.

Salut!

Am auzit ca parerile voastre sunt impartite, asa ca poate parerea mea va
influenteaza in a lua intr-un fel sau altul de atitudine fata de acest
subiect: copierea, cumpararea sau vinzarea temelor nu sunt benefice nici
celui ce copieaza sau cumpara teme, nici celui ce le vinde, nici facultatii
si nici societatii noastre in general.

Multa lume se plange de "starea deplorabila a societatii in care traim", si
probabil multa lume este nemultumita de modul in care anumite persoane arunca
o umbra negativa asupra intregii noastre societati. Din pacate, in momentul
in care se ajunge la asa ceva (vezi hotii din Italia, Spania, o parte din
clasa noastra politica), nu se mai poate face mare lucru. Acei oameni si-au
incheiat in mare partea educatia (sau ne-educatia).

Voi insa sunteti inca capabili sa influentati, acum, mai mult decat vreti sa
acceptati, lumea in care traiti - prezent si viitor. Daca acceptati copierea
acum, in viitor o sa transforme in exact aceleasi lucruri pe care acum le
urati: acceptarea si pasivitatea dar in acelasi timp indignarea societatii
fata de coruptie, incompetenta si rau-vointa.

E o alegere pe care o faceti, explicit (sunteti pro sau contra si actionati in
consecinta) sau implicit (ignorati fenomenul - nu va amagiti este tot o
alegere).

Probabil multi ce sunt impotriva acestui fenomen, spun, "uite sa se faca cum e
in state, sa se exmatriculeze studentul prins copiind". Ce e interesant insa,
este ca nu frica de exmatriculare face ca numarul de acest fel de incidente
sa fie extrem mici, ci mentalitatea grupului, a studentilor, care intr-o
majoritate absolut covarsitoare considera copiatul un lucru de neconceput.
Stiu de examene la care studentul primeste foaia de examen si trebuie sa o
aduca a doua zi, sau de examene in care studentii rezolva subiectele in parc.

Desi sunt pro sanctiuni dure impotriva cazurilor de copiere flagranta, aceste
sanctiuni nu o sa reduca in mod semnificativ acest fenomen, datorita modului
extrem de diversificat :) in care se practica: modificarea temelor, scrierea
unei teme de la zero pentru altcineva, and who knows what else. E foarte greu
de facut distinctie intre o tema bine copiata si o colaborare nevinovata.

Din cauza asta, si pentru ca ar fi necesar un efort mare din partea noastra
(profi si asistenti) pentru a rezolva aceste probleme, e putin probabil ca
situatia sa se rezolve doar din directia noastra. Prefer sa investesc acest
efort (nu neaparat al meu, cat al asistentilor mei) pentru a imbunatati
cursurile pe care le tin. Asa ca, avem nevoie de ajutorul vostru.

Ce puteti face?

Daca vreti sa copiati o tema: nu o copiati. In felul asta o sa fiti cinstiti
cu voi, si, la sfarsitul facultatii o sa aveti o parere mai realista despre
voi. Nu va faceti iluzii ca, cu teme copiate, o sa ii pacaliti pe cei ce va
intervieveaza pentru un job. Si tineti minte ca asta e scopul facultatii: sa
va ajute sa gasiti un job bun.

Daca vrei sa copiati o tema pentru ca altfel o sa picati examenul: relax, in
lumea asta sunt situatii mult mai rele decat a pica un examen. Folositi-va de
energia negativa pentru a face temele pentru urmatorul examen.

Daca vrei sa copiati o tema pentru ca altfel nu o sa treceti niciodata
examenul: incercati sa va echivalati numarul de credite de la o materia cu o
alta. Regulamentul va permite acest lucru din cate stiu eu, in limita unui
numar rezonabil.

Daca va dati seama nu puteti sa terminati facultatea si trebuie sa copiati ca
sa o terminati: mai bine renuntati, si mergeti la o facultate la care aveti
tragere de inima. Ganditi-va ca o sa trebuiasca ca la job sa faceti lucrurile
astea care nu va plac, forever.

Daca vrei sa vindeti sau sa dati cuiva o tema: nu o faceti, o sa contribuiti
in felul asta la problemele pe care le are societatea noastra, si nu cred ca
chiar vreti lucrul asta. In plus, va puteti folosi mai bine energia voastra
si imbunatati skill-urile de coding si altfel: participati la un internship
la o firma (unde sunteti si platiti), participati intr-un proiect open
source, participati la proiecte din facultate,  fiti asistenti la un curs din
facultate (sunteti si platiti - sort of :) ). Toate aceste lucruri o sa va
aduca beneficii mult mai mari decat banii pe care ii castigati pe teme (nu
poti sa cumperi bullet-uri intr-un CV).

And finally, daca sunteti de acord cu toate lucrurile astea, faceti lobby,
luati pozitie si incercati sa schimbati atitudinea printre prietenii si
colegii vostri de facultate.

Scuze pentru mailul kilometric, tried to give it my best. Daca credeti ca sunt
lucruri pe care noi le putem face pentru a reduce acest fenomen, sunt
deschis, ca intotdeauna, dialogului.

Mersi,
tavi

--
"Copying your homework is bad... selling it  is bad, mkay? So don't do selling
or copying because is bad, mmmkay?" - Mr. Mackey