[pso] [tema 2, general] portul serial

foxX alex.mihaiuc at gmail.com
Mon Apr 21 01:35:28 EEST 2008

2008/4/21 Irina Tirdea <ynuka13 at gmail.com>:
>  > corect n-ar fi sa fac outb pe procesorul meu de $300, dupa care sa
>  > astept intreruperea de la uartul de c5 inainte de a incerca sa scriu
>  > din nou la LCR? (+3)
>  >
>  > cel mai corect n-ar fi:
>  > 1. enable comx
>  > 2. in interupere, setat primul parametru (outb)
>  > 3. in interuperea generata candva dupa, setat al 2lea prametru
>

>  Nu prea am inteles ce vrei sa spui aici. Setarea parametrilor de comunicatie
>  in LCR nu se face la primirea unei intreruperi.

am inteles eu cred si zic aici: imi imaginam ca pentru uart exista un
procesor separat cu propriul ceas (lent). ce ma uimea era cum se face
ca uart reuseste atat de repede (adica imediat dupa un outb sa se
conformeze si sa cedeze ceilalti registri (+0, low byte; +1, high
byte) pentru ate outb-uri). chestia e ca nu uart face asta, ci tot
procesorul principal, general-purpose.
singura chestie care se intampla pe altceva deca x86 e trimiterea
efectiva a semnalului pe com, care are loc (pana la un moment-dat
cred, cand se umple send buffer din uart)  la viteza controllerului
serial, dupa care fix la baud rate.

solved, multumesc pentru raspuns.
--
kthxbai