[pso] [Tema 2] [Win] - Setari initiale + instalare intrerupere

Andrei Ciuca andrei.ciuca at gmail.com
Sat Apr 5 19:05:26 EEST 2008

Inca ceva.

De ce se intampla urmatoarele lucruri :

- la inceput intreruperile sunt dezactivate
- pornesc un program din user-space care genereaza pe unul din device-uri
primesc un IRP de scriere si activez intreruperea pentru scriere pachetul il
bag intr-o coada de asteptare
- se activeaza intreruperea pentru scriere ; scriu cate un byte atata timp
cat bitul din LSR corespunzator ( Bit 5 - Empty Transmitter Holding Register
) este setat ... nu am incercat sa bag dimensiuni foarte mari pentru scris ,
dar am observat ca nu prea se umple ... cat poti sa bagi in el ?
  practic dupa o singura intrerupere pentru scris consum bufferul ce trebuie
trimis si dezactivez intreruperea pentru scris
- numai ca dupa ce scriu primesc o intrerupere cum ca as avea date de citit
... chiar daca deocamdata am setat sa nu-mi genereze intrerupere
pentru "data available" ... nu am nici o cerere de citit date si pun bitul
corespunzator pe 0 -> o dezactivez
- pornesc un alt client din user-space care genereaza un IRP de citire ,
activez intreruperea pentru "data available" , dar nu se mai intampla nimic
... nu se mai genereaza nici o intrerupere :(

Deci :
1) de ce mi se apeleaza functia atunci cand sunt date de citit, daca eu nu
am cerut asta ?
2) daca atunci cand sunt date de citit eu nu le citesc, nu o sa mai primesc
alta notificare ?

(mentionez ca am setat activarea intreruperii la Latched)

2008/4/5 Irina Tirdea <ynuka13 at gmail.com>:

> activeaza dupaia ?
>
> Da. Bitii din IIR se reseteaza la anumite operatii (fiind registru
> read-only). Bitul 0 (Interrupt Pending) se reseteaza cand citesti IIR. Cat
> timp ai o intrerupere pending, nu ti se mai trimit alte intreruperi (adica
> nu ti se mai apeleaza inca o data rutina de tratare a intreruperii).
> Gasesti
> mai multe detalii despre cum se folosesc/reseteaza bitii din registre in
> data sheet-ul pentru UART [1].
>
> Oricum ar trebui sa citesti IIR in intrerupere, pentru a vedea ca
> [...]

Andrei Ciuca,
Member of BEST Bucharest
Mobile    : +40741.274.724   /   +40762.263.489
E-mail    : andrei.ciuca at BEST.eu.org
GTALK   : andrei.ciuca at gmail.com
YM        : andrei.ciuca at yahoo.com
MSN      : andrei.ciuca at hotmail.co.uk