[pso] Nelamuriri Tema1

Flucus Andrei andrei.flucus at gmail.com
Fri Apr 4 10:33:29 EEST 2008

Buna ,

Am si eu niste nelamuriri legate de enuntul temei 1 , si nu prea am la cine
sa apelez, prin urmare as avea nevoie de putin ajutor :

1. In enuntul temei scrie : "Monitorizarea se refera la faptul că modulul va
loga în userspace informaţii despre procesul şi apelul de sistem: numărul
apelului de sistem, parametrii apelului de sistem, codul de eroare întors de
apelul de sistem (cel original), pid-ul procesului." , ca urmare lista care
tine informatiile despre procesele monitorizate trebuie sa contina si
parametrii apelului de sistem(pt linux de exmplu ar fi un camp de tip struct
pt_regs)sau e de ajuns sa contina pid-ul procesului ,syscall number si error
code deoarece access la param apelului de sistem interceptat am doar in fct
de interceptare si adaugarea in lista se face pe optiunea de start
monitoring , nu pe optiunea de interceptare fapt ce ar presupune ca eu sa
retin param apelului de sistem intr-o variab externa ca sa o pot folosi la
adaugarea in lista.

2. Fct de logare log_syscall din sci_lin.h  face logarea in momentul
interceptarii sau pe optiunea de start monitoring cand se itereaza prin
lista si se cauta intrarea pt pid-ul necesar(daca e diferit de 0) si se
afiseaza informatiile.

3.Un apel de sistem ce a fost interceptat , dupa care a fost deinterceptat ,
mai poate fi interceptat din nou , in sensul ca la deinterceptare se
reseteaza intrarea in vector ce retine apelurile interceptate pt respectivul
apel , sau odata interceptat nu mai poate fi interceptat din nou chiar daca
in prealabil a fost deinterceptat.

PS: O intrebare offtopic : Eu sunt anu 5 , si daca cumva nu reusesc sa
trimit suficiente teme pana pe 11 aprilie ca sa promovez examenul , se poate
sa mai trimit teme si dupa aceasta data pt ca sa fiu nevoit sa le trimit pe
timpul vacantei de vara.

Multumesc mult ,

Andrei