[pso] [tema3] blocul de date 0

omar Chouydary chouydary at yahoo.com
Wed May 2 20:43:50 EEST 2007

Am o intrebare legata de un post de mai demult:

On Friday 20 April 2007 17:46, Catalin Morosan wrote:  > Salut.  >   > Cand citesc inodul radacina de pe disc obtin urmatoarele

valori :  > mode= 16384  > uid = 0  > gid = 0  > size = 512  > time = 0  >  iar toate valorile pentru data_blocks sunt 0.  >   > As vrea sa stiu daca primele valori sunt corecte ca sa fu

sigur ca citesc bine de pe disc inode-ul radacina. E ceva in

neregula ca toate data_blocks sunt 0 si nu stiu de ce se itnampla

asta. Poate are legatura ca faptul ca vectorul data_blocks e

declarat de dimensiune 0 si nu citesc de unde trebuie.  >   > Apelez elementele lui data_blocks facand pit -> data_blocks[i],

 unde struct pitix_inode *pit;  >     Da, valorile sunt corecte. Enuntul temei spune ca inode-ul

radacina foloseste primul bloc de date (blocul 0).    tavi

Sa inteleg ca toate blocurile sunt numerotate de la 0 in zona de date a unui pitix_inode? Sau e vorba

numai de inode-ul root?  Ma refer la restrictia ca orice element din vectorul de date dintr-un inode

valid sa aiba o valoare strict pozitiva.

Intr-un inode (nu e root) daca am in vectorul de date, pe pozitia 2 sa zicem valoarea 5 ma refer la

blocul 5 sau la blocul 4 in DZONE?

Tot legat de numarul de blocuri,  in functia get_block cu formatul asta:

pitix_get_block(struct inode * inode,
sector_t block, struct buffer_head *bh, int create)

block incepe de la 0 sau de la 1?

Omar.