[pso] Despre [tema1]Windows - KeServiceSystemTable

omar Chouydary chouydary at yahoo.com
Sun Mar 25 23:37:55 EEST 2007

Inca ceva... macar cand incerc sa testez my_syscall asa cum am spus functioneaza, dar cand incerc sa testez de ex. "Ntclose" si pt a face asta apelez
get_syscall_arg_no("Ntclose") primesc eroarea asta:
Assertion failed: addr=(char*)GetProcAddress(ntdll, str)
Vreo sugestie ce as putea face ca sa functioneze testul meu?

Razvan Deaconescu <razvand at cs.pub.ro> wrote: omar Chouydary wrote:
> Puteti preciza exact semnificatia fiecarui camp din structura std? Am
> cam facut tema.. dar nu stiu sigur ce semnificatie are fiecare camp din
> cei definiti in sci.h:
> struct std {
>     void **st;    /* service table */ -> aici e clar
>     int *ct;        /* counter table */ -> aici sa inteleg ca e vb de
> nr. tabelei (0-3) ?

nu, e vorba de un contor de apeluri; poti sa-l pui pe NULL; nu e folosit

>     int ls;            /* last service no */ -> aici e clar

vezi ca nu e indexul ultimului serviciu, ci numarul de apeluri valide

>     unsigned char *spt;    /* service parameter table */ -> aici nu stiu
> cu cat trebuie initializat
> };

spt - service parameter table - este un vector de dimensiune std.ls;
fiecare element contine numarul de octeti ocupat de parametrii apelului
asociat; altfel spus pe pozitia 0 a vectorului spt se gaseste spatiul
ocupat (numar de octeti) de parametrii apelului de sistem cu indexul 0;
pe Windows este nevoie de asa ceva din cauza faptului ca exista un numar
mare de parametri ai apelurilor de sistem si nu pot fi transmisi prin
registre

nici sursele nu sunt foarte "enlighting", dar pot oferi o noua
perspectiva :-)
http://cs.pub.ro/~pso/lxr/source/base/ntos/inc/ke.h?v=wrk-1.2#579