[pso] Despre procesele monitorizare

sorin gsmcreation gsmcreation at yahoo.com
Thu Mar 15 17:57:48 EET 2007

Salut!
Am cateva neclaritati legate de monitorizarea
proceselor pentru un acelasi syscall_no.

Sa presupunem ca avem cate o lista de pid-uri
monitorizate pentru fiecare syscall_no. Initial lista
este vida. Propun urmatorul scenariu in care se
apeleaza functii de monitorizare pentru acelasi
syscall.

Sa presupunem ca primim, pe rand, START_MONITOR pentru
pid-urile 10, 20, 30. Asta inseamna ca vom face
logging doar pentru unul din cele 3 pid-uri.

In continuare, primim START_MONITOR 0.
Asta inseamna ca vom face logging pentru orice pid,
fie el din lista sau din afara listei.

Apoi, primim START_MONITOR 40. Vom adauga pid-ul in
lista celor monitorizate. Ce logam acum? Informatii
despre unul din pid-urile: 10, 20, 30, 40 sau despre
orice alt pid (tinand cont de apelul anterior, cu
parametrul 0)? Se dezactiveaza in acest caz
monitorizarea pentru procesele din afara listei?

Apoi, primim STOP_MONITOR 0. Acum ce ar trebui sa se
intample? Se opreste monitorizarea doar pentru cine nu
e in lista (si se face logging doar pt 10, 20, 30 sau
40) sau se goleste intreaga lista a proceselor
monitorizate de respectivul syscall?

Din cauza acestor neclaritati, am rezolvat tema cu
supozitia ca un syscall poate monitoriza la un moment
dat fie un singur pid, fie toate pid-urile, fie nici
un pid, luandu-ma dupa precizarea din enunt:
"Monitorizarea se poate face pentru un PID sau pentru
toate (caz în care se primeşte în loc de pid 0)".
Astfel, folosesc o variabila care memoreaza fie un pid
valid, fie valoarea 0 pentru orice pid, fie valoarea
-1 pentru nici un pid. Programul functioneaza ok.
Intrebarea mea este: trebuie sa modific tema? Voi fi
depunctat pentru rezolvarea temei plecand de la
premisa de mai sus? Daca da, as fi recunoscator pentru
niste precizari suplimentare legate de scenariul
propus mai sus.

Multumesc.