[pso] Belea cu startx

Razvan Deaconescu razvand at cs.pub.ro
Wed Mar 7 00:19:27 EET 2007

Ovidiu Moise wrote:
> Buna ziua,
>
> Masina virtuala de pe site ar trebui sa aiba sistemul X-Window?

nu,nu are
Eu am
> observat ca startx nu este recunoscut drept comanda, si cand dau
> "apt-get install x-window-system" sau alt pachet pt X imi zice ca
> trebuie sa introduc un CD cu Debian ETCH.

va trebui sa editezi /etc/apt/sources.list si sa introduci un mirror
pentru pachete Debian de pe Internet (asa cum s-a facut la laboratorul
de RC ;-) ); uite cum arata fisierul meu:

razvan at ragnarok:~$ cat /etc/apt/sources.list
#
# deb cdrom:[Debian GNU/Linux testing _Etch_ - Official Snapshot i386
Binary-1 (20061111)]/ etch main

deb http://ftp.lug.ro/debian/ etch main contrib non-free
deb-src http://ftp.lug.ro/debian/ etch main contrib non-free

deb http://ftp.lug.ro/debian-security etch/updates main contrib non-free
deb-src http://ftp.lug.ro/debian-security etch/updates main contrib non-free

observi ca linia cu CD-ROM-ul este comentata

Nu putem avea ferestre cu
> imaginea asta?

nu este nevoie de mediul grafic pentru ceea ce facem noi; chiar va
indicam sa folositi asa sistemul (console only) - va ofera o mult mai
buna familiaritate si interactiune cu un sistem Unix; ca sa nu mai
mentionez ca este mult mai rapid lucrul in mod text ;-)