[pso] [tema5][linux]bi_end_io

Razvan Deaconescu razvand at cs.pub.ro
Fri Jun 8 18:08:27 EEST 2007

Florin wrote:
> Cam ce trebuie sa facem in functia ce va fi inregistrata in campul
> bi_end_io al struct bio?
>
>  Ma gandeam ca trebuie sa apelez bio_endio aici, insa cred ca ar fi
> gresit pt ca
>  driverul pentru device-urile /dev/sd1 si sd2 apeleaza
> end_that_request_first, care
>  apeleaza la randul ei bio_endio.
>
> Cam care ar fi rolul lui bi_end_io ?

gandeste-te la o operatie read din user-space; aceasta va fi efectuata
pe /dev/ssr care apoi va translata in doua noi bio-uri (unul pentru
/dev/sdb1 si altul pentru /dev/sdb2)

pentru a intoarce informatia utila in user-space va trebui sa astepti
cele doua bio-uri, sa verifici CRC-ul, urmand ca, ulterior, sa
completezi bio-ul original cu informatia de pe discul fizic

daca nu ai astepta terminarea celor doua bio-uri nu ai sti cand si ce sa
intorci in user-space