[pso] [Tema5] Ceatza

Costin Boldisor costinb at rdslink.ro
Mon Jun 4 22:57:19 EEST 2007

Trebuie sa recunosc ca dupa 4 ore de citit documentatii, cursuri si laboratoare in
legatura cu block devices sunt tot in ceatza...

Iata lista mea de nelamuriri:

1. La incarcarea modulului, trebuie adaugate doua discuri? Ma refer la sdb1 si sdb2. Daca da, ce trebuie scris
in campul disk_name de la gendisk? Am incercat cu "sdb1" si imi spune "invalid partition table" iar cu "/dev/sdb1" este
o eroare mult mai lunga.

2. Exemplul din laboratorul 10  (ca si omologul din Linux Device Drivers, cap 16) dau exemplu de block driver care
implementeaza un ramdrive, deci la orice transfer se da un memcopy. In cazul nostru, trebuie scris pe disk
si nu imi este foarte clar cum. Am inteles ca se apeleaza generic_make_request cu un struct bio* creat de noi?

De fapt, daca imi puteti spune cum pot sa stochez pe disc informatia primita (intrebarea 2), cred ca mi-ar fi
de ajuns :). Asta daca nu cer prea mult...

Multumesc,
Costin Boldisor