[pso] Problema cu porturile seriale pe VMWare

George Milescu george_milescu at yahoo.com
Mon Aug 20 21:49:26 EEST 2007

Salut.

Rulez vmware 6 in urmatoarea configuratie:
- sistem gazda: Debian Lenny, kernel compilat din versiunea vanilla 2.6.22.3
- sistem de operare instalat in vmware: masia virtuala de linux de la PSO

Inca din primul moment in care am folosit masina virtuala am dat de urmatorul mesaj de eroare
(mesaj care apare imediat dupa ce porneste VMWare, inainte de a boota sistemul de operare):

"serial0: Unable to bind the server socket: Operation not permitted. The device will be
disconnected."

Portul serial0 este apoi deconectat si nu mai poate fi accesat. Am vazut ca aceasta eroare apare
numai pentru portul serial 0, ca atare pentru capatul "server" am pipe-ului. Daca setez pe serial0
sa fie tot client (la fel ca pe serial1), eroarea nu mai apare, masina virtuala porneste ok, insa
nu am conexiune intre porturile seriale.

De doua zile tot incerc sa gasesc o solutie, dar nu am reusit. Am incercat sa rulez masina
virtuala ca root, am incercat versiunea 5 de VMware, am incercat sa dau alt nume pipe-ului dar tot
nu am reusit sa scap de mesaj. In final am recompilat kernelul masinii gazda, acum avand versiunea
stabila cea mai recenta, insa fara nici un folos.

A mai patit cineva acest lucru? Are cineva vreo idee de ce nu pot bind-ui pipe-ul? Din cate am
citit VMWare foloseste un Unix domain socket pe post de pipe (acesta fiind sosket-ul din mesajul
de eroare).

Multumesc,

George Milescu