[pso] [tema3] superbloc

omar Chouydary chouydary at yahoo.com
Fri Apr 27 22:25:50 EEST 2007

In legatura cu:

  struct pitix_super_block {
  unsigned long magic;
  __u8 version;
  __u8 inode_data_blocks;
  __u8 block_size_bits;
  __u8 imap_block;
  __u8 dmap_block;
  __u8 izone_block;
  __u8 dzone_block;
  __u16 bfree;
  __u16 ffree;
  #ifdef __KERNEL__
  struct buffer_head *sb_bh, *dmap_bh, *imap_bh;
  __u8 *dmap, *imap;
  #endif
  };

  1. Este posibil ca "__KERNEL__" sa nu fie definit si sa nu accesam acele structuri de dupa, sau trebuie sa avem mereu grija sa fie definit si astfel sa ne folosim mereu de acele structuri?

  2. legat de sb_bh presupun ca este pointer catre un buffer_head legat de bloc-ul de pe disc al superbloc-ului. O mica problema este ca superbloc-ul are 4096 de bytes, iar dimensiunea unui bloc poate fi si de 512 bytes. In acest caz ce trebuie facut:
    a) consideram ca structura superbloc-ului nu are mai mult de 512 octeti si atunci ne  intereseaza strict doar primul bloc
   b) Citim cate blocuri sunt necesare in mai multe structuri buffer_head pt a citi tot super-bloc-ul in memorie si setam "struct buffer_head   *b_this_page" (din struct buffer_head) corespunzator
   c) o alta solutie

  3.  Pointerii  *dmap, *imap sunt pointeri catre campul "b_data" din dmap_bh respectiv imap_bh?

  Omar.

  P.S. Sry daca a mai ajuns acest mesaj pe lista, mi s-a parut ca l-am pus doar ca reply pt cineva mai devreme din greseala.