[pso] Re: Despre Masinile virtuale

Maximilian Machedon maximilian.machedon at gmail.com
Tue Mar 28 21:20:13 EEST 2006

        On popular demand (adica mi-au cerut niste colegi) o sa detaliez
putin. Masinile virtuale de pe site au cate doua porturi seriale. Daca n-ar
avea, ar putea fi adaugate ("Edit virtual machine settings" -> "Add..."). Un
port serial al masinii virtuale poate corespunde unui port fizic real, caz
in care, pentru a testa tema 2, trebuie sa aveti doua porturi fizice si un
cablu intre ele (sau doua calculatoare), sau poate corespunde unui named
pipe (asa sunt cele de pe site). Chestia asta se schimba tot de la setarile
masinii virtuale.
        Daca tineti minte de la SO, un pipe cu nume poate fi folosit de mai
multe procese, deci teoretic ati putea pune un capat al pipe-ului la o
masina virtuala si celalalt la o aplicatie scrisa de voi. Pentru a testa
tema 2, ambele capete sunt la aceeasi masina (masinile de pe site) sau cate
unul la cate o masina (folosibil daca vreti sa faceti debug mai usor; de
exemplu pe Windows cu WinDbg se poate face debug pe portul serial, se pot
pune break-point-uri in kernel si se poate rula pas cu pas codul sursa). Cum
scrie si mai jos, la versiunea 5 trebuie redenumit pipe-ul (la 4 nu stiu cum
e, poate merge asa). Pentru a testa ca e ok puteti face echo/cat  la/de la
acel port (/dev/ttyS<nr> cred ca e; nu stiu daca merge cu kernel-ul pentru
teme)