[pso] [Tema1] Drepturi

Adrian - Razvan Deaconescu razvand at gmail.com
Tue Mar 14 08:44:32 EET 2006

On 3/14/06, Daniel Lupei <daniellupei at yahoo.com> wrote:

> Vreau sa verific daca am inteles mecanismul drepturilor:
>        Doar utilizatorii privilegiati pot intercepta un syscall, iar
> pentru ca un user neprivilegiat sa poata monitoriza un syscall, e nevoie ca
> acesta sa fi fost mai intai interceptat de catre un utilizator privilegiat ?

Salut,

citez din enuntul temei:

"doar procesele ce apartin utilizatorului privilegiat vor putea intercepta
sau deintercepta un apel de sistem, porni sau opri monitorizarea unui apel
de sistem pentru toate PID-urile; procesele ce apartin de un utilizator
neprivilegiat vor putea opri sau porni monitorizarea unui apel de sistem
doar pentru procese ale utilizatorului respectiv; [eroare: permisiune/access
refuzat]"

cu alte cuvinte raspunsul la intrebarea ta este DA :-) (dar nu stiu de ce te
referi la "utilizatori privilegiati" - plural - exista un singur utilizator
privilegiat atat pe Windows cat si pe Linux)