[pso] [linux]GFP_KERNEL vs. GFP_ATOMIC

Adrian - Razvan Deaconescu razvand at gmail.com
Sun Jun 4 08:23:00 EEST 2006

On 6/4/06, Bogdan Ardeleanu <bogdanardeleanu at gmail.com> wrote:

>  Am observa ca se pot aloca elementele unei liste o parte cu GFP_KERNEL
> alta parte cu GFP_ATOMIC...e recomandat?

Nu cred ca e nici o problema; trebuie doar sa ai grija sa nu folosesti
zonele de memorie alocate cu GFP_KERNEL in context intrerupere (rutine de
tratare a intreruperii si rutine amanabile - softirq, tasklet).

Din cauza asta trebuie sa te gandesti ce sens ar avea sa aloci memorie
folosind ambele variante; daca aloci ceva cu GFP_KERNEL care ar fi motivatia
sa aloci alt element al listei cu GFP_ATOMIC: doar acel element il vei
folosi in context intrerupere?

Dupa cum vezi problema nu este daca se poate ... se poate :-) ... ci mai
degraba care ar fi logica in spatele acestei optiuni.

Computers don't make mistakes... What they do they do on purpose!