[pso] Tema 4 Linux - Probleme loop device

Adrian - Razvan Deaconescu pso@cursuri.cs.pub.ro
Mon, 16 May 2005 16:13:14 +0300

Salut,

am facut o mica parte a temei 4 si am vrut sa vad cum merge o montare
cu un sistem de fisiere propriu; am introdus la consola comanda:
               # mount -t simple mydev mnt -o loop

unde simple este tipul sistemului de fisier (asa l-am denumit
provizoriu); mydev este fisierul care contine imaginea sistemului de
fisiere (e ceva aiurea acolo, dar vroiam sa vad ca-mi da eroare ca nu
poate sa citeasca super block-ul), iar mnt este un director (aflat in
calea curenta) unde vreau sa montez sistemul de fisiere.

Raspunsul dat de kernel (am inserat modulul) este:
mount: Could not find any loop device. Maybe this kernel does not know
about the loop device? (If so, recompile or 'modprobe loop'), or maybe
/dev/loop# has the wrong major number?
                # modprobe loop
   FATAL: module loop not found

      Trebuie intr-adevar compilat acel modul in kernel-ul de pe
masina virtuala sau gresesc eu undeva? Stiu ca, in mod normal, temele
sunt verificate inainte si de-asta mi se pare ciudat.

Multumesc mult,
Razvan