[pso] Re: proiecte

Octavian Purdila pso@cursuri.cs.pub.ro
Tue, 25 May 2004 20:27:06 +0300

On Tuesday 25 May 2004 19:07, you wrote:
>     In primul semestru, la un curs de so, ne-ati spus ca anul trecut in
> vara ati facut niste proiecte cu studenti din anul 4. Vroiam sa va intreb
> daca vreti sa mai faceti si anul acesta, pentru ca mie mi-ar place sa
> lucrez la un asemenea proiect :), si cred ca mai sunt si alti colegi de-ai
> mei care ar fi interesati.

Sigur :) Uite cam care sunt planurile mele:

* WinVFS - portarea VFS pe Windows astfel incat sa se poata porta usor
sistemele de fisiere din Linux pe Windows; proiectul e inceput deja, si pana
la prezentarea proiectelor de dimploma :) va fi functional; ce se mai poate
face:
	- portarea buffer cache-ului (nu e portat decat icache-ul si dcache-ul)
	- portarea sistemelor de fisiere din Linux (acum se lucreaza la ext2, minix
si iso9660); interesant ar fi de portat ext3 si reiserfs
	- portarea sistemelor de fisiere pentru flash; aici e un pic mai complicat
pentru ca trebuie portat si mtd, care e folosit pentru accesarea flash-urilor

* Portarea XORP (www.xorp.org) pe MIPS/Catalyst 2950 (switch cisco). Un
proiect similar a fost pornit de vara trecuta (portarea de Linux) si am
reusit sa bootam Linux-ul. Nu merge partea de retea pentru ca nu avem
specificatiile unui chip. Ce ar fi de facut:
	- portarea XORP pe MIPS; XORP e un proiect foarte interesant, care cred ca o
sa aiba destul de mult success; portarea nu o sa fie triviala, pentru ca
deocamdata XORP nu ruleaza decat pe x86, dar nici foarte complicata pentru ca
nu exista memorie virtuala
	- hack-uit IOS-ul/Catalyst-ul astfel incat sa putem sa programam chipul de
retea de pe el
	- implementat VPN, VLANs, etc.

* Imbunatatiri la PLEX (masina virtuala, www.plex.org). Ce s-ar putea face:
	- suport frame buffer (in kernel) si X (prin frame buffer)
	- suport X prin driver direct in XFree86
	- suport de host / guest pentru WNT

tavi