[pso] Re: Despre Null modem

Andrei Hagiescu pso@cursuri.cs.pub.ro
Wed, 14 Apr 2004 12:11:07 +0300

Ca sa nu fie <<"rumours" cum s-ar zice>> serialele??? nu se ard de la sine.
In primul rand fiecare semnal are o rezistenta interna serie de ordinul a
400 ohmi pentru a limita curentul in cazul unui scurtcircuit si pentru a nu
se arde mosul sau tranzistorul de pe iesire.
In al doilea rand arderea de care vorbesti apare in momentul in care legi un
dispozitiv care are circuitul de masa la un alt potential decat cel al
calculatorului si asta se poate intampla daca nu ai calculatorul impamantat.
Sursa calculatorului, in cazul in care lipseste impamantarea, iti stabileste
pentru masa un potential de 110 volti (e adevarat ca e capacitiv deci
curentul care poate trece e f. mic, e curentul de fuga al condensatoarelor
electrolitice). Pentru a verifica daca aveti impamantare puneti o mana pe
calculator si una pe calorifer si daca va gadila / pisca / sokeaza un pic
inseamna ca nu aveti impamantare. In cazul in care lipseste impamantarea, in
ciuda rezistentei serie de care am vorbit mai devreme, la bornele
tranzistorului / mosului de iesire apare o tensiune mai mare decat poate el
rezista (daca la infigerea cablului, din mers, nu fac mai intai contact
semnalele de masa ceea ce este destul de probabil). Insa in cazul in care
legatura este in cadrul aceluiasi calculator masa nu poate fi diferita si nu
poate aparea aceasta problema, nici macar din mers.
Cablul null-modem este necesar cu toate firele lui, inclusiv strapurile
locale, numai cand mecanismul de comunicatie se uita intr-un fel sau altul
la semnalele de flow control. Daca voi faceti driverul sa se uite la RTS,CTS
DTR etc...atunci aveti nevoie de toate, altfel nu. Din cate stiu in enuntul
temei nu se specifica nimic de flow control.
Tema o sa ne dea intrerupere cand este gata ;)....nu ai voie sa stai sa
lucrezi la ea ca se cheama polling