[so] [Tema1][Multi] Coding Style, Erori si Propagarea erorilor

Mihai Barbulescu b12mihai at gmail.com
Sun Mar 10 12:58:50 EET 2019

Salut Alex,

Din ce descrii tu aici sunt doua probleme:
1. Daca folosesti valorile "stas" din errno.h: EINVAL, ENOMEM etc.
atunci checkpatch.pl o sa se planga ca vrea sa fie valoarea intoarsa
negativa (adica -ENOMEM in loc de ENOMEM)
2. Testul cu "faulty" malloc se asteapta sa introci codul de eroare 12
__valoare pozitiva__ (deci din multimea N*) sub ce forma vrei tu: ori
exit(12) ori return 12 - oricare din abordari e buna si acceptat si
modul in care imi returnezi tu valoarea 12 pozitiva nu prea imi pasa,
atat timp cat nu o folosesti ca valoarea hardcodata ci printr-un macro
sau un const int.

On Sun, 10 Mar 2019 at 13:40, Alex Cosmin Mihai via so
<so at cursuri.cs.pub.ro> wrote:
> Checker-ul de coding style imi spunea sa returnez coduri de eroare negative de tipul "-ERRORNOMEM", iar in enunt spune ca valoarea returnata in cazul unei erori de malloc(), de exemplu, trebuie sa fie 12. Din aceasta cauza am schimbat codul sa returnez -ERRORNOMEM, dar am schimbat si definitia ERRORNOMEM in -12. Este corecta aceasta abordare?

Pare a fi ok.

> De asemenea, nu am folosit deloc functia DIE din laboratoare si nici nu am afisat nimic la STDOUT, nici STDERR in afara de output-ul comenzii top, iar erorile le-am propragat ca int-uri valori de return ale functiilor pana in functia main, unde in cazul in care o astfel de valoare este diferita de 0 o folosesc ca parametru pentru exit(). Este aceasta abordare corecta?

Da e foarte buna abordarea asta.

> As fi recunoscator daca cineva din echipa ar putea arunca un ochi peste codul meu care este incarcat si pe vmchecker si pe GitLab si sa-mi dea un ok / not ok.

N-am apucat sa ma uit pe surse (poate s-o fac diseara cand am niste ragaz)

--
Cu stimă,
Mihai Bărbulescu