[so] [Macro-ul DIE]

Razvan Crainea razvan.crainea at gmail.com
Tue Mar 6 16:48:39 EET 2018

Salut, Mihai!

Cum a spus și Adrian, în primul rând nu este OK întotdeauna să întoarcem
valoarea errno-ului în caz de eroare. Spre exemplu, dacă programul nostru
trebuie să iasă ca urmare a altor erori, și nu în urma unei erori a unui
apel de sistem, atunci errno-ul va ramâne setat pe Sucess/0, iar programul
nostru se va termina cu succes.

O altă mențiune este că majoritatea apelurilor de sistem eșuează cu
valoarea -1 (sau valori negative în general), care în bash este translatată
la 255. Deși și dacă ai vrea să verifici dacă procesul s-a întors cu o
valoare negativă, nu ai putea.

Poți să ne dai un exemplu concret în care schimbarea adusă de tine este
utilă?

Numai bine,
Răzvan