[so] [Tema3][Windows] Permisiuni segment

Adrian Pop popadrian1996 at gmail.com
Sat Apr 28 12:13:32 EEST 2018

Buna ziua!
Am o intrebare cu privirile la permisiunile pe care trebuie trebuie sa i le
ofer paginii cand o mapez. Pe Linux, de exemplu, am folosit seg->perm
direct asa (in cadrul mprotect). Pe Windows dupa cateva zeci de minute de
debug, am descoperit ca nu este chiar un corespondent direct si nu pot
folosi direct forma seg->perm.

De exemplu, daca seg->perm == 1 => folosesc PAGE_READONLY, seg->perm == 6
=> folosesc PAGE_EXECUTE_READWRITE etc. Ca sa imi fac tabelul de
corespondenta, am folosit tabelul de aici [1] si m-am jucat cu
flag-urile PERM_[R|W|X] din care e compus seg->perm.

Intrebarea mea este daca procedez corect cu aceasta translatare sau mi-a
scapat ceva, intrucat in enunt ni se spune ca interfata de lucru cu
executabilul este una comuna (desi, da, nu spune ca si neaparat 100%
compatibila).

Multumesc!

[1]
https://msdn.microsoft.com/en-us/library/windows/desktop/aa366786(v=vs.85).aspx