[so] [Curs 08] Fire de executie - masca de semnale (UNIX)

George-Sebastian PÎRTOACĂ (66847) george.pirtoaca at stud.acs.upb.ro
Tue May 9 18:32:09 EEST 2017

Salut,

Am vazut ca in cursul 8 pus pe ocw se precizeaza ca firele de executie ale unui proces partajeaza masca de semnale (pagina 15 din fisierul PDF). In man (man 7 pthreads) se precizeaza ca "As well as the stack, POSIX.1 specifies that various  other  attributes are distinct for each thread, including: ... signal mask (pthread_sigmask(3)) ...".

Din cate am putut observa, ceea ce se intampla atunci cand un proces primeste un semnal asincron este ca nucleul se uita daca thread-ul "principal" (cel pentru care pid == tgid) blocheaza sau nu semnalul: daca da, atunci cauta iterativ prin lista de firele de executie si se opreste la primul thread care nu blocheaza semnalul, daca nu atunci ii livreaza semnalul. Aceste observatii sunt valabile pentru Linux.

Prin urmare, fiecare fir de executie dintr-un proces are propria masca de semnale (privata) sau imi scapa mie ceva?

Spor,

Pirtoaca George Sebastian