[so] [Lab 11] Nelamurire io_submit blocant

Laura Vasilescu laura.vasilescu at cs.pub.ro
Mon May 16 14:59:07 EEST 2016

Bună,

Ca un mic update: m-am uitat cu Călin peste asta și se pare că
întradevăr, ext4 nu are suport upstream pentru AIO atunci când se face
buffering. Există niște patch-uri încă de prin 2010 (chiar și 2014
unele), dar nu au fost încă acceptate upstream.

Ce e ciudat e că pe unele forumuri spune că pe ext3 ar trebui să
meargă. Am testat și nu funcționează nici cu O_DIRECT (deci
buffering), nici cu ftruncate (deci prealocare).

La fel și cu XFS (unde se găsesc patch-uri explicite care rezolvă
problema). Similar cu ext4.

Laura