[so] Rezervare de spatiu pe swap, pentru o mapare read-only private

Razvan Deaconescu razvan.deaconescu at cs.pub.ro
Sun Mar 30 21:38:48 EEST 2014

Catalin Vasile <catalinvasile92 at gmail.com> writes:
> Salut,
>
> Am dat peste urmatoarea chestie in TLPI (pag 1039) si nu-i inteleg logica:
> /Reserving swap space for a read-only private mapping is unnecessary: since the con-//
> //tents of the mapping can't be modified, there is no need to employ swap space./
> De ce n-as avea nevoie de alocare de spatiu pe swap in acest caz? Nu e posibil ca si
> aceasta zona sa fie swapped-out ? Sau nu cred ca inteleg la ce se refera prin spatiu
> de swap in acest context. Ma poate lamuri cineva in orice caz :)) ?

Ideea e așa. Dacă tu faci mapare read-only (și nimeni nu scrie), atunci,
dacă e nevoie de spațiu liber pagina va fi "discarded". Când va fi
nevoie de ea va fi remapată din punctul de unde a fost mapată de la
început (fie un fișier, fie /dev/zero sau altceva). Nu ai nevoie să o
evacuezi altundeva.

Răzvan