[so] /dev/fd/

Daniel Baluta daniel.baluta at gmail.com
Fri Mar 7 22:20:00 EET 2014

> Din ce am inteles fiecare proces are proprii file descriptori asociati.
> In LPI, la capitolul 5, este prezentat directorul /dev/fd ca ar cotine
> referinte la toti file descriptori unui proces.
> 0 este standard input, 1 standard output, etc.
> Cum poate directorul /dev/fd sa reflecte filedescriptori unui proces, cand
> fiecare are propri file descriptori ?

Citeşte, te rog, cu atenţie din nou subcapitolul din LPI :). /dev/fd/X pointează
către fd-ul X al procesului curent (cel care citeşte /dev/fd/X).

daniel at debian:~/$ ls -al /dev/fd/
total 0
dr-x------ 2 daniel daniel  0 Mar  7 22:21 .
dr-xr-xr-x 8 daniel daniel  0 Mar  7 22:21 ..
lrwx------ 1 daniel daniel 64 Mar  7 22:21 0 -> /dev/pts/0
lrwx------ 1 daniel daniel 64 Mar  7 22:21 1 -> /dev/pts/0
lrwx------ 1 daniel daniel 64 Mar  7 22:21 2 -> /dev/pts/0
lr-x------ 1 daniel daniel 64 Mar  7 22:21 3 -> /proc/10887/fd