[so] [Tema0]Redimensionare si functia de hash

Daniel CIOCÎRLAN daniel.ciocirlan1607 at cti.pub.ro
Tue Feb 26 01:36:04 EET 2013

Salut,

Ar trebui sa neglijam implementarea efectiva a functiei de hash?

Operatiile de redimensionare a tabelei pot fi facute in mai multe feluri, iar o metoda mai usor de implementat (la cum m-am gandit eu) se bazeaza pe proprietatile operatiei MOD (pe care se si bazeaza functia de hash pe care am primit-o noi). Banuiesc (desi nu am incercat sa demonstrez in vreun fel) ca orice functie de atribuire a unei intrari intr-un bucket al unei tabele de dispersie de dimensiune finita se poate rescrie ca o functie de tipul

hash(string, max_value) = some_expr(string, max_value) MOD max_value.

Am gasit o solutie usor de implementat folosind aceasta proprietate pe care, repet, n-am demonstrat-o, dar care se aplica functiei noastre (e implementata chiar asa). Intrebarea mea e: am voie sa ma folosesc de ea?

Merci,
Dan