[so] [Lucrare curs] Nelămurire

Surdeanu Mihai mihai.surdeanu at yahoo.com
Sat Apr 27 12:05:24 EEST 2013

Bună ziua!

Aș avea și eu o nelămurire vizavi de lucrarea 3 - nr. 2 dată la curs pentru
seria CC. În principiu este vorba despre întrebarea "Fie afirmația: “Un apel
fork() modifică numărul de pagini virtuale și numărul de pagini fizice alocate
într-un sistem.” Precizați și justificați valoarea de adevăr a afirmației."
Nelămurirea mea este de ce cresc întotdeauna și numărul de pagini fizice?
Răspunsul oficial a fost că se alocă structuri interne în kernel, cum ar fi
PCB-ul. Am căutat și am găsit că acesta ar avea în jur de 3 KB - task struct-
ul de pe Linux. Nu ar fi trebuit să aibă mai mult de 4 KB sau fix 4 KB pentru
a fi siguri că se alocă o nouă pagină fizică?

Răspunsul oficial precizează că sunt mai multe elemente care se alocă, dar dă
exemplu doar PCB-ul care nu are mai mult de 4 KB, deci nu s-ar aloca
întotdeauna o nouă pagină fizică. În acest sens, trebuia să se dea exemplu de
mai multe structuri care însumate să depășească 4 KB. Pe mine mă interesează
ce se alocă în plus față de PCB, pentru că eu în afară de PCB nu mai știu
altceva.

Mulțumesc anticipat.

PS : Aceasta nu este o contestație ci pur și simplu vreau să știu exact ce se
alocă în plus față de PCB de știm sigur de ce întotdeaună se alocă o nouă
pagină fizică. Un răspuns de genul "întrucât se alocă structuri interne
nucleului" nu mi se pare unul corect atâta timp cât nu se dau și exemple.