[so] [curs2] exercitii

Andrei Epure epure.andrei at gmail.com
Tue Feb 28 15:52:28 EET 2012

Salut.

Răzvan ne-a zis să ne uităm pe exerciții cursului 2 (ultimele
slide-uri) și să discutăm pe listă.

Ex1

După ce adăugăm O_CREAT și 0644 la open, secvența de cod afișează 200.
Explicația cred că este: open creează două "instanțe de fișier"
diferite(două structuri _IO_FILE asociate aceluiași fișier pe disc),
pe când prin duplicare fd3 referă aceeași instanță de fișier ca fd1
(cu aceleași "status flags").

Ex2
Ce cred eu:
a) mai mulți descriptori de fișier la unul fișier pe disc
b) mai mulți descriptori de fișier la un cursor de fișier(cazul duplicării)
c) un proces la mai mulți descriptori de fișier
d) un proces la o singură tabelă de descriptori

Nu am înțeles la ce se poate referi "mai multe la mai multe".

Ex3

OPEN_ALWAYS 		<=> O_CREAT
OPEN_EXISTING 		<=> ?
CREATE_ALWAYS 		<=> O_CREAT | O_TRUNC (creează + trunchiază dacă există)
CREATE_NEW 		        <=> O_CREAT | O_EXCL
TRUNCATE_EXISTING 	<=> O_TRUNC (dacă nu există, eșuează)

Andrei Epure, student
Facultatea de Automatică şi Calculatoare
Univ. Politehnica Bucureşti