[so] Suport pentru sisteme UNIX non-Linux

Alexandru Juncu alexj at rosedu.org
Fri Apr 13 22:38:14 EEST 2012

2012/4/13 Dan Filimon <dangeorge.filimon at gmail.com>:
> Știu că la SO materia este centrată pe Windows și Linux.
>
> Însă, având în vedere că pe Linux studiem API-ul POSIX, cred c-ar fi o
> idee bună să nu fie folosite Linuxisme care să prevină funcționarea
> temelor pe sisteme UNIX non-Linux. Și aici mă refer la Mac OS X,
> diferite *BSD-uri, Solaris...
>
> Spre exemplu, eu folosesc un Mac și marea majoritate a
> funcționalității POSIX e implementată pe OS X.
> Tema 1 a mers fără probleme pe OS X fără modificări față de Linux.
> La tema 2, lucrurile n-au mai stat așa de bine fiindcă aparent cozile
> [...]

Salut, Dan!

Ce ai zis tu îmi aduce aminte de o discuție pe care am avut-o acum
câtiva ani cu un fost asistent de SO care era Mac user. Și el zicea că
ar trebui să oferim suport și pentru MacOS pentru că ar fi interesant.
Și atunci și acum mi s-ar părea fain să avem lucruri și MacOS
friendly.

Dar, problema nu este pentru că nu vrem să împlementăm așaceva... este
pur și simplu vorba de logistică. Nu aveam destui oameni care să
folosească activ MacOS încât să aibă cunoștințele de face asta și, mai
important, timpul de a investi în a crea framework-uri pentru MacOS
care ar avea un impact asupra unui grup extrem de mic de studenți.
Întotdeauna, motivul pentru care Linux-ului a fost pus în față este
unul pragmatic, nu ideologic (deși nu neg că sunt mulți oameni,
printre care mă includ pe mine, care au afinitate spre Linux).

Deci, logistic este mai ușor să zicem "uite, noi am testat pe linux,
din cât am reușit noi să verificăm, merge; dacă merge și pe altceva,
super, dar nu putem promite asta", decât "păi merge pe orice!!!!11one"
și să nu mergă.

Așa că nu cred că ar fi cineva care ar zice vehement nu la ce ai zis
tu. Doar că este nevoie de oameni care să își dedice timp pentru
așaceva. Dacă tu sau alții ați avea acest timp și entuziasm, puteți
oricând submite "patch-uri". Dacă sunt ok, vor fi folosite. Anul
trecut la SO2, un student a sesizat o problemă în checker-ul unei teme
și a submis un patch pe listă și acel tester modificat a fost folosit
pe vmchecker pentru toate testele.