[so] Legare biblioteci

Cosmin Ratiu cosminratiu at gmail.com
Wed Mar 10 09:43:01 EET 2010

2010/3/10 Andrei Soare <andrei.soare at gmail.com>

> Salut,
>
> Am si eu doua intrebari referitoare la legarea bibliotecilor. Sa zicem
> ca am intr-un director:
>
> hello.o
> libexemplu1.a
> libexemplu1.so
> libexemplu2.a
> libexemplu2.so
>
> si vreau sa leg la hello.o ambele biblioteci. In primul rand, daca scriu:
>
> gcc hello.o -lexemplu1 -lexemplu2 -L. -o hello
>
> ce bibliioteci se vor lega ? Cele statice sau cele dinamice ?

Din cate inteleg eu din -l din manual, se pare ca cauta intai .a si apoi
.so.

> Iar a doua intrebare este: cum fac sa leg exemplu1.a si exemplu2.so ?

Cred ca poti da ceva de genul:
gcc hello.o -lexemplu1.a libexemplu2.so -o hello

Cum zice si in manual, '-l nume' pur si simplu adauga lib in fata numelui si
cauta prin LIBPATH.

Daca vrei sa stii 100% sigur, fa niste programe de test scurte.

Cosmin.