[so] open(O_CREAT)

alexandrujuncu at gmail.com alexandrujuncu at gmail.com
Thu Mar 5 21:43:51 EET 2009

Pornind de la avertizarea "ATENŢIE! O greşeală frecventă este omiterea
drepturilor de creare a fişierului (0644 în exemplul de mai sus) când
se apelează open cu flag-ul O_CREAT activat. "  am testat să văd care
sunt efectele... a creat fișierul ok, doar că a dat niște drepturi
ciudate..ba mai mult, rulat de două ori a dat drepturi diferite:

-r----x--T 1 alexj alexj    0 2009-03-05 21:30 dan.txt
----r-x--T 1 alexj alexj    0 2009-03-05 21:32 dan.txt
-rwSr-x--T 1 alexj alexj    0 2009-03-05 21:34 dan.txt

Dar nu a dat eroare...există vreo explicație pentru comportamentul acesta?

Nu am văzut nimic în lab despre umask...eram curios ce efact are
asupra open cu O_CREAT și aparent permisiunile scrise în open sunt
modificate din umask-ul sistemului. Putem controla DIN program acest
lucru sau depinde de sistem?

just thought it would be informative...