[so] my feedback
Razvan Deaconescu
razvan.deaconescu at cs.pub.ro
Mon Jul 6 20:04:36 EEST 2009
On Fri, 2009-06-26 at 02:24 +0300, Alexandru Juncu wrote:
> The Good (lipsă de originalitate :P )
> * materie unde lucrurile se fac altfel decât la celelate cursuri...
> change is good...mai ales în facultatea asta unde totul parcă totul se
> face după cuvântul de lege enscripționat
s/encscriptionat/incriptionat (grammar has never been your strong point,
has it?)
> în cuneiforme de pe vremea
> paleoliticului (no comments on the historical accuracy of that
> statement :P )
jurassic-ului :-P
> * s-a redus gradul de paranoia ce se regăsea la RL
Am obosit si noi dupa primul semestru :-P
> * cursul s-a făcut într-un mod foarte interactiv, foarte modern...
> cele mai interesante cursuri în care se făceau lucuri pe laptop (știu
> că Tavi a făcut la cursurile lui)... fapul că se rulau câteva comenzi
> pe laptop pare un lucru mic, dar e important pentru că dă un grad mare
> de realism cursului
Vom lucra mai mult in acest sens pentru ca nivelul de "realism" al
cursului sa fie cat mai bun.
> * exercițiile de la sfârșitul cursului sunt foarte utile... la
> sfârșitul semestrului, răspunsurile la ele ar trebuie postate pe site
> pentru că mai uităm ce a fost la curs
Vom face acest lucru de la anul.
> The Bad
[...]
> * existența unei liste de discuții în locul unui forum mi se pare
> pe de parte cea mai proastă idee... dacă pentru mine, care sunt
> obișnuit cu o listă de discuție, mi-a fost incomod, altora le-a fost
> și mai greu... am observat în foarte mulți colegi frica de a posta pe
> lista de discuții.... interfața pentru vizualizarea istoriei este very
> user unfriendly... forumurile curs.cs.pub.ro sunt, după părerea mea,
> mult superioare
Avantajele listei de discutii sunt, din punctul nostru de vedere:
* o interfata unificata pentru primirea, transmiterea de mesaje; nu e
nevoie sa intri pe un alt site, sa te autentifici si sa folosesti o
interfata diferita de a clientului de e-mail pentru a raspunde la o
intrebare
* probabilitatea redusa de flaming; studentii sunt, in experienta mea,
mult mai inclinati sa arunce pareri inflamatorii pe un forum (vezi RL)
decat pe o lista de discutii
Intr-adevar, din punct de vedere al interfetei si facilitatilor de
cautare si organizare un forum este superior. Vom lucra la imbunatatirea
interfetei de cautare/vizualizare a mesajelor pe o lista de discutii.
Suntem in faza de cautare.
> * laboratoarele sunt extrem de importante, dar formatul lor poate
> fi îmbunătățit... prea multe taskuri se rezolvau prin copy paste,
> lucru ce nu avea nici o valoare didactică. Propunerea mea este un
> laborator în care
> - prima parte să conțină taskuri demonstrative, în care
> studentul să vadă ce funcții și comenzi se pot folosi în cadrul
> laboratorului (în mare parte ce se face acum)
> - a doua parte să conțină probleme nu foarte grele, care să
> implice ceva gândire, care să folosească cunoștințele de la prima
> parte
Ideile precizate de tine sunt comune si cu ale noastre dar exista o
diferenta intre planificare si implementare. Vom lucra la structura si
continutul laboratoarelor pentru a facilita acces la cunostinte si
deprinderi, dar nu este usor sa "asezi" 12 laboratoare pe un astfel de
format.
> * deși am spus că checkerul este foarte bun și util, unele părți
> din el avea problema că se puteau rezolva subprobleme din temă pentru
> a trece un test, fără a înțelege, de fapt, de ce s-a facut asta...
Vom lucra si la teste :-)
> * examenul, din punct de vedere a subiectelor, a fost unul din cele
> mai nedeterministe examene din facultate. Personal, mi-a creat o
> impresie destul de proastă pentru că era de mult prea multe ori
> pronunțat cuvântul 'depinde'. Daaaar...DEPINDE cum privești
> lucrurile...e un alt timp de examen fața de ce suntem obișnuiți și,
> cel puțin, nu e de tocit
Din punctul meu de vedere, nivelul de nedeterminism este exagerat de
natura diferita a examenului. Acomodarea cu examene de genul "citeste si
reprodu" va insemna in mod automat o adversitate fata de un examen
open-book. Intrebarile vor fi intrebari de conectica deci nu va putea fi
verificat pe slide-ul 5 de la cursul 6 raspunsul corect.
Toate subiectele au trecut prin circa 5 faze de revizie. E greu (chiar
aproape imposibil) sa obtii subiecte nedeterministe pentru 200 de
studenti. Intotdeauna va exista o nemultumire.
> * faptul că site-ul a fost separat de curs.cs.pub.ro este și bine
> și rău...dar, după cum se vede, mai mult rău... apropo de primul
> punct, dacă SO are site extern curs.cs-ului, e ok ca și BD să aibă
> siteul pe bazededate.org, nu? err.. NU! înțeleg de ce s-a făcut
> compromisul, dar am dorit să atrag atenția asupra pericolului
O sa cream link-uri de pe curs.cs.pub.ro catre site-ul pe care il
folosim actual (http://cs.pub.ro/~so)
> The Ugly
> * tot RD
Showering me with compliments won't get you anywhere! :-)
> Mie mi-a folosit foarte mult că am fost la cursurile de SO... de
> multe ori am fost și dimineața la Andrei și seara la Răzvan. Deși
> materia era aceeași, cursurile erau diferite (don't know if it's good
> or bad), dar ambele egal interesante.
Este normal sa fie diferite pentru ca abordarea este diferita. Andrei
stie lucruri pentru ca a facut lucruri. Eu stiu lucruri pentru ca am
citit lucruri.
> Deși nu se poate aștepta ca
> studenții să meargă la ambele cursuri, aș avea o propunere (care
> necesită puțin efort din parte profesorilor): cursurile să se facă
> alternativ Andrei-Răzvan... adică: Curs 1 CA - Andrei, Curs 1 CC -
> Răzvan (ca să panicheze iar oamenii că pică toată lumea :P ), Curs 2
> CA - Răzvan, Curs 2 CC - Andrei etc... și cu 1-2 cursuri în care Tavi
> să fie guest star ar fi perfect.
Vom analiza propunerea ta. Desi tu vezi avantaje, exista o serie de
dezavantaje importante:
* multi studenti vor fi derutati de alternanta celui care preda
** studentii vor trebui sa se adapteze la doua stiluri de predare
* cel care preda va cunoaste de doua ori mai multi studenti si ii va fi
greu sa ii cunoasca (bine) pe toti (plus ca e posibil sa fie si el
derutat)
* trebuie ca in fiecare saptamana cel care tine cursul sa schimbe ora
> Din câte am observat, echipa SO se așteaptă ca înainte de fiecare
> laborator studenții să depună efot de pregătire a laboratorului.
> Părerea mea este că dacă doar citești teoria din laborator cu o zi
> înainte (nu cu o noapte înainte :P) NU AI TIMP să faci
> exercițiile...trebuie să faci de acasă exercițiile...și nu toți au
> timpul acesta, și este incorect pentru unii studenți. Sunt mulți
> studenți care vin cu exercițiile rezolvate de acasă (și nu neapărat de
> ei) și obțin punctaje incorect pe laborator.
Deja avem propuneri pentru a ataca aceasta problema.
> Existența parțialului a ajutat foarte mult... o propunere mai extremă:
> ar bine dacă ar exista în timpul semestrului 2 sau chiar 3 examene.
> Astfel va fi o învățare continuă, nu doar în sesiune, așa cum se
> practică într-un mod anormal în general. În plus, ar oferi studenților
> mai multe șanse la o notă mai mare. Efortul ar fi din parte echipei în
> timp și logistică.
Ne-am gandit si noi la acest lucru. Intr-adevar necesita un efort
suplimentar, dar experienta de la SO2 arata ca merita. Problema este
insa numarul mare de studenti si componenta "logistica" atarna foarte
mult in ecuatie.
> Last but not least, Windows sucks... cred că partea de Windows nu ne
> testa cunoștințele despre Sisteme de Operare ci răbdarea nostră :|
Dupa cum am remarcat si noi[1], partea de Windows este tratata
superficial si va fi imbunatatita.
> Per total, echipa de SO a făcut o treabă foarte bună semestrul
> acesta... întotdeauna se poate mai bine, dar nu trebuie să fim
> cârcotași... tot ce putem cere din partea echipei este să nu își
> pierdă entuziasmul și să aibă anul viitor un semestrul cel puțin la
> fel de bun. Mulțumesc echipei pentru acest semestru.
Multumim si noi pentru rabdarea de a scrie acest mesaj. Scrierea acestui
raspuns a durat mai putin de doua ore, dar sper sa compensam prin
actiunile ulterioare.
Razvan
[1] http://cs.pub.ro/~so/wiki/index.php/Sugestii:Probleme
More information about the so
mailing list